ICT

فناوری اطلاعات و ارتباطات

ICT

فناوری اطلاعات و ارتباطات

روی گوشی اندرویدی خود به چه برنامه هایی نیاز دارید؟

روی گوشی اندرویدی خود به چه برنامه هایی نیاز دارید؟

اگر به تازگی یک گوشی موبایل اندرویدی خریداری کرده‌اید، فارغ از اینکه چه برند، سایز و یا مدلی است، برنامه‌هایی که روی آن نصب خواهید کرد می‌تواند باعث شود که گوشی شما تا چه میزان در کارها به کمک شما بیاید و کارهای روزمره شما را راحت‌تر کند. این موضوع در وهله اول کاملاً به نوع استفاده فرد از گوشی بستگی دارد و این نیازهای شماست که تعیین می‌کند تا چه میزان برنامه روی گوشی خود نصب کنید و چه برنامه‌هایی نصب کنید. به همین دلیل لیست برنامه‌هایی که به طور مثال من از آن‌ها استفاده می‌کنم، با لیست برنامه‌هایی که فرد دیگری استفاده خواهد کرد به نسبت زیادی می‌تواند متفاوت باشد.

اما شاید تعداد زیادی از افراد از برنامه‌هایی استفاده کنند که بین افراد مختلف مشترک است. به همین دلیل در این جا به معرفی برنامه‌هایی می‌پردازم که در وهله اول خودم از آن‌ها استفاده کرده‌ام و فکر می‌کنم تا حد زیادی استفاده از آن‌ها معمول بوده و کارهای روزمره بسیار از ما را آسان‌تر کند

1.      TuneIn Radio

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا به رادیوهای آنلاین مختلف که از موسیقی، ورزشی و خبری تشکل شده باشند گوش کنید، اگر علاقه‌مند هستید که کانال رادیویی گوش کنید که سبک موسیقی مورد علاقه شما را پخش می‌کند، اگر دوست دارید لیست شخصی سازی شده ای از کانال‌های رادیویی همیشه در کنارتان باشد، این برنامه کاملاً برای شما حیاتی است. این برنامه رایگان تمامی امکانات ذکر شده و بسیاری امکانات جزئی دیگر را می‌دهد و می‌توانید از گوش کردن به رادیوهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

2.      Viber

ارسال پیغام‌های متنی و تماس‌های صوتی و تصویری رایگان از طریق اینترنت و با استفاده از این برنامه به جرئت تمامی مرزهای جغرافیایی را نادیده گرفته و به شما کمک می‌کند تا با دوستان و آشنایانتان به رایگان و تنها از طریق اتصال به اینترنت در ارتباط باشید.

3.      Sanity

به جرئت می‌توان این برنامه را یک ماشین پاسخگوی خودکار به تماس‌های تلفنی دانست. این برنامه که امکانات بسیار زیادی را از جمله ضبط پیغام تماس گیرنده در صورتی که به تماستان پاسخ ندهید، ارسال پیغام متنی، ایجاد لیست سیاه تماس، شماره گیری سریع، ضبط مکالمات تلفنی را از امکانات این برنامه دانست. نسخه ای از این برنامه که به شما اجازه می‌دهد تا 2گیگابایت صدا ضبط کنید رایگان بوده و نسخه غیر رایگان آن محدودیتی ندارد.

4.      Running

اگر شما هم مانند من به پیاده روی علاقه‌مند هستید و روزانه مسافت زیادی را با پای پیاده طی می‌کنید، بد نیست تا اطلاعاتی از مسیرهای پیموده شده، مقدار زمان صرف شده، کالری سوزانده شده و نقشه مسیری که طی کرده‌اید را داشته باشید. این برنامه که از سوی Nikeارائه شده است تمامی این اطلاعات را برای شما ذخیره کرده و حتی در شبکه های اجتماعی که عضو هستید به اشتراک بگذارید.

5.      Cool Reader

به احتمال زیاد یکی از فعالیت‌هایی که با استفاده از گوشی موبایلتان انجام می‌دهید، خواندن کتاب به فرمت های مختلف است. اگر این طور است برنامه Cool Readerمی‌تواند به شما کمک زیادی بکند. پشتیبانی از فرمت های مختلف کتاب الکترونیکی از مزایای این برنامه سبک و خوش دست است .

6.      Songza

شنیدن موسیقی همواره لذت بخش است به خصوص اگر این موسیقی بر اساس زمان و روز و یا حتی حالت شما تنظیم شده و پخش شود. برنامه Songzaبا تعیین زمان روزانه و انتخاب حالتی که دارید لیست مناسبی از موسیقی‌هایی که با این شرایط هم خوانی بیشتری دارد برای شما فراهم می‌کند. نکته قابل توجه در این برنامه، سرعت پخش آن است که حتی می‌توان با استفاده از اینترنت موبایل هم به آن گوش داد.

7.      File Expert

یکی از مواردی که حتماً به آن نیاز خواهید داشت، برنامه ای است که مدیریت فایل‌های شما را به عهده بگیرد. هرچند خود اندروید این کار را انجام می‌دهد، اما برنامه File Expert  با سادگی و راحتی بیشتری این کار را برایتان انجام می‌دهد. محیط ساده، دسته بندی کردن فایل‌ها، ظاهر ساده و کاربری آسان را می‌توان از مزایای این برنامه برشمرد

8.      DropBox

شاید این برنامه چندان به معرفی نیاز نداشته باشد. نسخه اندروید دراپباکس تمام امکانات مورد نیاز برای اشتراک گذاری و ذخیره فایل‌هایتان بر روی دراپباکس به شما می‌دهد. یکی از نکات خوب این برنامه و برنامه های مانند این، امکان اشتراک گذاری سریع عکس‌های گرفته شده است. شما به سادگی می‌توانید پس از گرفتن عکس، این عکس را در دراپباکس انداخته و به اشتراک بگذارید. روشی سریع و آسان!

9.      SkyDrive

اگر همانند من از اسکای درایو استفاده می‌کنید، حتماً شما هم به این برنامه نیاز خواهید داشت. این برنامه کاملاً شبیه به دراپباکس است. من به دلایلی در هر دو حساب کاربری خودم در دراپباکس و اسکای درایو فعال هستم به همین دلیل به هر دو برنامه روی گوشی خودم نیاز دارم.

10.  Do It Tomorrow

این برنامه یک برنامه مدیریت کارهای روزانه است که بسیار ساده عمل می‌کنید. این برنامه که مانند دفترچه است و از رسم‌الخط خاصی بهره می‌گیرد، فقط دارای دو صفحه است. امروز و فردا! شما کارهای روزانه خود را در آن می‌نویسید و وقتی که تمام شد کافی است  با انگشت خود روی آن بکشید تا نوشته شما خط بخورد. در صورتی که کاری را انجام ندهید، کافی است یا با دست به فردا منتقل کنید و یا اینکه اگر شما این کار را نکنید، خود برنامه، کارهای باقی مانده شما را به روز بعدی منتقل می‌کند.

11.  Pocket

افزونهPocket  که به احتمال زیاد روی مرورگرهای خود استفاده می‌کنید، به صورت برنامه در اندروید قابل اضافه شدن است و می‌توانید نوشته‌ها و متن‌هایی را که فرصت نمی‌کنید بخوانید در این برنامه ذخیره کنید. این برنامه با افزونه و سایت خود getpocket.comدر ارتباط بوده و در جایی دیگر متن‌های خود را تحویل بگیرید.

12.  Drippler

دریپلر یک برنامه در زمینه خود گوشی شما است. این برنامه پس از نصب مدل گوشی شما را تعیین کرده و هر زمانی که خبری در سایت های خبری در مورد مدل گوشی  شما منتشر شود، به شما اطلاع می‌دهد. به این ترتیب شما همیشه از اخبار گوشی خود اطلاعت خواهید داشت.

13.  FlipBoard

به عنوان کسی که روزانه خبرهای زیادی را حتی به صورت تیتروار هم که شده پیگیری می‌کنم، یک محیط جذاب می‌تواند این کار را دل پذیر تر کند. فیلپبورد با ظاهر جذابی که دارد به عنوان یک خبرخوان می‌تواند همیشه در کنار شما باشد.

14.  Mx Player

دیدن فایل‌های تصویری و ویدئویی همیشه روی گوشی جذابیت دارد. Mx Playerبه عنوان یک پلیر که می‌تواند فرمت های زیادی را پخش کند، امکانات راحتی را نیز در زمینه کم و زیاد کردن نور صفحه و صدا، پخش زیرنویس (حتی فارسی) و تنظیم زیر نویس با ویدئو فراهم می‌کند.

15.  RedLaser

در حال حاضر بارکد خوان شاید یک برنامه حیاتی روی گوشی‌ها نباشد. اما بسیاری اوقات کارت ویزیت‌ها یا گوشه های از متن و سایت QR Codeهایی مشاهده می‌شود که یا حاوی اطلاعات شخصی است، یا یک لینک دانلود را در خود جای داده‌اند. این برنامه به راحتی این کدها را خوانده و در تاریخچه خود نگه می‌دارد.

همان طور که گفتم، این برنامه‌هایی است که من بر روی گوشی خود از آن‌ها استفاده می‌کنم و می‌تواند کاملاً با آنچه شما نیاز دارید متفاوت باشد. شما از چه برنامه‌هایی روی گوشی خود استفاده می‌کنید؟

برترین گوشی‏های هوشمند در سال 2012

سال 2012 را می‌توان پرکارترین سال برای شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند دانست. سامسونگ، اپل، نوکیا، اچ‏تی‏سی و بسیاری شرکت‌های دیگر این سال را با محصولات مختلف خود به صحنه رقابتی سنگین بین خود و کسب رضایت مشتریان بدل کرده بودند. سامسونگ با کهکشانی سوم، گوگل با نکسوس4، اپل با پنجمین آیفون، نوکیا با لومیاهای مختلف و شرکت‌های دیگر با گوشی‌های خود سعی در کسب بیشترین رضایت مشتریان و سهم بازار کردند.

سال 2012 را می‌توان بیش از یک سال برای صنعت گوشی‌های هوشمند دانست. جایی که iOS، اندروید و ویندوزفون به رقابتی سخت پرداختند و طرفداران سنتی و غیر سنتی خود را به چالش فراخواندند. اما در میان این همه گوشی هوشمند تولید شده در سال 2012، نگاهی به 6 گوشی برتر می‌اندازیم.

 

آیفون5

طبق معمول زمانی که صحبت از گوشی‌های هوشمند می‌شود، یکی از اولین انتخاب‌ها، آیفون خواهد بود. امسال اپل با عرضه پنجمین گوشی هوشمند خود که لقب سریع‌ترین فروش را در میان برادران قدیمی‌ترش به دست آورده است، سعی در ایجاد تحول در خود آیفون نیز گرفته بود. آیفونی بزرگ‌تر، سریع‌تر و با بدنه ای متفاوت! اپل در 24 ساعت اول فروش این گوشی، 2 میلیون از آن را به فروش رساند و رکورد سریع‌ترین فروش آیفون را برای آیفون5 به دست آورد.

این گوشی از صفحه نمایش 4 اینچی و پردازنده سریع A6بهره می‌گیرد که سرعت و قدرت زیادی را برای آیفون5 به ارمغان آورده است. این گوشی 18% باریک‌تر و 20% سبک‌تر شده است. این گوشی اولین آیفونی خواهد بود که از فناوری 4G LTEپشتیبانی خواهد کرد.

 

سامسونگ گلکسی SIII

سامسونگ در حوزه گوشی‌های هوشمند و حتی غیر هوشمند یک سال بسیار موفقیت آمیز را پشت سر گذاشت. به طوری که چند روز گذشته این شرکت رتبه اول در تولید گوشی موبایل را که در 14 سال گذشته در اختیار نوکیا بود از این شرکت گرفت و خود به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی تلفن همراه شناخته شد.

اما شاید مهم‌ترین کاری که این شرکت هر روز با آن سر و کار دارد، رقابت با اپل و به چالش کشیدن این شرکت است. کاری که سامسونگ برای مقابله با آیفون5، دست به تولید یک گوشی هوشمند دیگر از سری کهکشانی‌های خود توانست سامسونگ را در رقابتی تنگاتنگ با اپل نگه دارد. گلکسی SIIIکه در زمان عرضه، به طور همزمان در 28 بازار اروپایی عرضه شد، توانست به رکورد فروش بی نظیر 10 میلیون در یک ماه دست پیدا کند که بسیار بیشتر از انتظارها و پیش‌بینی‌ها بود.

این گوشی 4.8 اینچی که با رزولوشن صفحه نمایش معادل با 1280 x 720از نوع Super Amoledبه پردازنده4 هسته ای 1.4 گیگاهرتز از نوع Exynosدر قلب خود تجهیز شده است تا انتهای ماه نوامبر 30 میلیون به فروش رفته است که اگر تعطیلات آخر سال را نیز به آن اضافه کنیم به احتمال زیاد باید منتظر شنیدن رکورد جدیدی از فروش این گوشی باشیم.

 

نکسوس4

گوگل در سال 2012 در زمینه خط تولید نکسوس تغییراتی ایجاد کرد و تولید این محصولات را از سامسونگ به شرکت LGنقل مکان داد. اما این تغییرات تغییری در نحوه رضایت مشتریان نداشت و نکسوس بار دیگر یک گوشی بسیار خوب بود.

نکسوس4 که با قیمت بسیار خوبی 299 دلار برای مدل 8 گیگی و 349 دلار برای مدل 16 گیگی عرضه شد بار دیگر کیفیت محصولات سفارشی گوگل را به رخ کشید. این گوشی از پردازنده 4 هسته ای 1.5 GHz Qualcomm APQ8064 Snapdragon بهره می‌گیرد و صفحه نمایش 4.7 اینچی آن رزولوشنی برابر با 1280 x 768دارد. نکته قابل توجه در این گوشی، وجود2 گیگابایت رم است که یکی از برگ برنده های این گوشی به حساب می‌آید. نکسوس4 با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی 4.2 عرضه شده است.

 

نوکیا لومیا920

هر وقت صحبت از کیفیت تولید گوشی می‌شود، ناخودآگاه بسیاری از ما از نوکیا یاد می‌کنیم. نوکیا برای سال‌های سال به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان گوشی شناخته می‌شد که با توجه به تصمیمات غلطی که در حوزه مدیریتی آن گرفته شده است 2 3 سالی است که این شرکت فنلاندی دچار افت زیادی شده است.

اما در سال 2012 این شرکت با محصول بسیار خوبی که به سیستم عامل جدید ویندوزفون8 تجهیز شده است قدم به میدان گذاشت. نوکیا لومیا920 که از بدنه پلی‏کربنات ساخته شده و کیفیت و استحکام بسیار خوبی دارد، از یک پردازنده  1.5GHz Snapdragon S4 processorبه عنوان قلب تپنده خود بهره می‌گیرد. صفحه نمایش 4.5 اینچی با کیفیت این گوشی از نوع IPS LCDاست. شاید در وهله اول پردازنده دو  هسته ای این گوشی چندان با رقبای 4 هسته ای اندرویدی قابل مقایسه نباشد، اما نوع مصرف منابع ویندوزفون8 به شیوه ای است که این گوشی دو هسته ای قابل رقابت با گوشی‌های 4 هسته ای دیگر در زمینه عملکرد است.

 

اچ‏تی‏سی OneX

شرکت HTCدر حوزه تولید گوشی‌های هوشمند سابقه خوبی دارد. اما در سال2012 این شرکت با گوشی قدرتمند خود یعنی HTC OneXبه رقابت با سایر شرکت‌ها پرداخت. OneXبا بدنه پلی کربنات خود و طراحی ظریف آن نوید یک گوشی متفاوت را داد. این گوشی با پردازنده 4 هسته ای تگرا3که با سرعت 1.5 گیگاهرتز به فعالیت مشغول است، صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1280x720، رم 1 گیگ و حافظه 32 گیگابایتی دارد.

HTCدر این گوشی تنها به مشخصات سخت افزاری قوی‌تر بسنده نکرده است بلکه عملکرد دوربین، سرعت دستگاه و حتی بهبود عملکرد UIرا مد نظر قرار داده است.

شش ماه پس از تولید و عرضه این گوشی، HTCتصمیم گرفت به جای این که طراحی این گوشی را عوض کند، با حفظ شکل ظاهری آن بهبودهایی در آن ایجاد کند که نتیجه آن HTC OneX+شد. این گوشی از همان مشخصات ظاهری و صفحه نمایشی بهره می‌گیرد اما به جای پردازنده 1.5 گیگاهرتز، یک پردازنده 1.7 گیگاهرتز در آن قرار گرفته است.

 

سامسونگ گلکسی نوت 2

سامسونگ گلکسی نوت 2 را باید حوزه فبلت ها بررسی کرد.دستگاهی که بین گوشی‌های هوشمند و تبلت ها قرار گرفته است و  عملکرد برادر قدیمی‌تر خود را بهبود بخشیده است. این گوشی بزرگ، پردازنده 1.6 گیگاهرتز کورتکس A9، 2 گیگابایت رم، صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع Super Amoled plusشما را با یک گوشی بی نظیر مواجه می‌کند.سامسونگ در حدود 2 ماهی که از عرضه این گوشی گذشت، توانست 5 میلیون از آن را به فروش برساند.

با توجه به اینکه این گوشی از یک قلم هوشمند بهره می‌گیرد و می‌تواند کاربر را در زمینه های مختلف کمک کند، از برنامه های ویژه ای بهره می‌برد که ویژه قلم هوشمند آن یا همان S-Penاست. باطری بسیار خوبی که در این گوشی تعبیه شده است یکی از نقاط ضعف مدل قدیمی‌تر خود را تا حدود زیادی برطرف کرده و شما را از خیال باطری راحت می‌کند.

گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال رشد و توسعه هستند و هر روز خبرهای جدیدی از مدل‌های آینده گوشی‌های می‌بینیم و می‌شنویم. این خبرها به احتمال زیاد در سال 2013 بسیار بیشتر و هیجان‌انگیزتر خواهند بود. جایی که به احتمال زیاد پردازنده های 8 هسته ای، صفحه نمایش‌های منحنی، تغییرات زیاد در سیستم عامل‌ها و موارد دیگر می‌تواند به رقابت بین سازندگان رنگ و جلای بیشتری دهد.

منبع: TheVerge

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد