ICT

فناوری اطلاعات و ارتباطات

ICT

فناوری اطلاعات و ارتباطات

گسترش نفوذ شبکه های اجتماعی

گسترش نفوذ شبکه های اجتماعی

چند سالی بیشتر از شکل گیری شبکه های اجتماعی نگذشته است ولی نفوذ و گسترش این شبکه ها در زندگی روزمره با سرعت بسیار زیادی که داشته اند، باعث تغییر در نحوه زندگی و گذاران اوقات فراغت و حتی در محل کار شده اند. اما این نفوذ چقدر بوده است و چه مقدار از زمان روزانه کاربران را به خود اختصاص داده است؟

سایت sociallyawareblog نگاهی به این موضوع انداخته است و آمار مختلفی که در این رابطه بوده است را در قالب یک اینفوگرافیک عرضه کرده است.

 

متوسط زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی در هر ماه یکی از مواردی است که در این اینفوگرافیک به آن پرداخته شده است. کاربران فیس بوک به طور متوسط در ماه 6.75 ساعت از زمان خود را صرف گشت و گذار در این شبکه می کنند. این در حالی است که تامبلر و پینترست با 1.5 ساعت و توییتر با 21 دقیقه و لینکداین با 17 دقیقه در مکان های بعدی قرار دارند. این درحالی است که شبکه اجتماعی گوگل موسوم به گوگل پلاس تنها 3 دقیقه از زمان کاربرانش را به خود اختصاص می دهد.

اما آمریکایی ها در هر ماه زمان خود را به چه ترتیبی صرف می کنند؟ در سال 2006 آمریکایی ها     2.6 ساعت از شبکه های اجتماعی استفاده کرده اند که این عدد در سال 2011 معادل 6.9 ساعت در ماه است. در سال 2006 زمان صرف شده برای استفاده از تلفن، نامه و پست الکترونیکی معادل 5.7 ساعت بوده است که این مقدار در سال 2011 به 4.8 ساعت کاهش پیدا کرده است.

نکته قابل توجه در این آمارها، زمان نگاه کردن به تلویزیون برای آمریکایی هاست. در سال 2006 هر آمریکایی به طور متوسط 71 ساعت در ماه به تماشای تلویزیون نشسته است که این رقم در سال 2011 به 59 ساعت کاهش یافته است. اما از طرفی، زمان تماشای تلویزین از طریق اینترنت در سال 2006 معادل 6 ساعت بوده است که با رشد خوبی این عدد در سال 2011 به 23 ساعت افزایش یافته است.

تماشای ویدئوهای آنلاین هم از دیگر مواردی است که در اینفوگرافیک به آن پرداخته شده است. سایت Netflixبا میانگین 10 ساعت در ماه در صدر این جدول قرار دارد و سایت های یوتیوب با 3 ساعت و Huluو Tudoبا 2.5 ساعت دررتبه های بعدی قرار دارند.

در سال 2008 حدود 24 درصد از آمریکایی ها در شبکه های اجتماعی عضوبوده اند که این عدد در سال 2012 به چیزی در حدود 56 درصد افزایش یافته است. از طرفی در سال 2008 حدود 5 درصد از افرادی که عضو شبکه های اجتماعی بوده اند روزانه بیش از یکبار حساب های خود را بازدید می کرده اند که این عدد نیز در سال 2012 به 22 درصد افزایش یافته است.

در زیر اینفوگرافیک کامل تهیه شده توسط سایت sociallyawareblogرا ملاحظه می کنید. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد